reklama

Pivo v saune sa nepočíta!

,,Koľko si dnes vypil pív? Spýtala sa ma priateľka. ,,Iba jedno, prečo? ,,No ale v chladničke chýbajú 4. ,,No ale 3 som vypil v saune a to sa predsa nepočíta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Predpokladám, že väčšina mužských čitateľov sníva o tom, že sa takto vykrúti z otázky o množstve alkoholu ktorý vypili. Bohužial, nemám pre Vás žiaden zázračný tip. Teda vlastne... prestante piť.

 Vo Fínsku je súkromná sauna v byte bežná súčasť vybavenia. Pokiaľ nemáte saunu priamo v byte, určite bude jedna v budove pre všetkých nájomníkov. Chodím do sauny tak 3-krát týždenne, pustím si svoj obľúbený podcast, otvorím si studené pivo a každých pár minút nalejem trochu zmiešanej vody so saunovým olejom na rozpálené kamene. Užívam si to teplo, príjemnú vôňu a samozrejme to pivko.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Súčasťou saunovania je samozrejme aj otužovanie. Nemám záujem rozprúdiť debatu na túto tému. Stačilo mi keď mi jedna klientka doktorka pri mojom básnení o účinkoch sauny a otužovaní povedala: ,,It is completely bullshit". Pre niekoho možno bullshit, ale ja si užívam pauzy od sauny v ľadovej sprche, alebo ešte lepšie keď vybehnem von a skočím do snehu. Ľudia tvrdia že toto otužovanie pri saunovaní zvyšuje obranyschopnosť imunitného systému. Jaaj, veď ja som vlastne o tom pive chcel... Jedno - dve pivá a človek je ako sa hovorí dobre "chytený", peniaze za zníźenú spotrebu piva ušetrené a úprimne povedané, ľahšie sa skáče do toho snehu po dvoch pivách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 S fínmi máme spoločnú lásku k pivu, k hokeju ale čo by sme sa mohli od fínov priučiť je láska k prírode. Absolvoval som viac výletov do prírody v posledných mesiacoch ako kedykoľvek predtým, nakoľko moja práca je spojená s aktivitami v prírode. Ľudia z celého sveta tu platia za všetko možné spojené s prírodou. Sú očarení počas turistiky v lese pri prechádzke so snežnicami. Zvyčajne s klientami ako tak blúdime lesom (samozrejme neblúdime, veď na to som tam ja) a zhruba v polovici nášho safari si opečieme špekačky na ohni. Podľa môjho názoru okrem polárnej žiary a sobov, ktorých stretnete v lese len zriedka, fínska príroda nie je o nič očarujúcejšia ako tá slovenská, len tá láska k nej je na úplne inej úrovni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Moje obľúbené safari je Visit reindeer farm and husky park by snowmobiles (Návšteva farmy so sobmi a husky parku na snežných skútroch). Naozaj milujem jazdiť na snehu a užívať si tu prírodu a občasné zachraňovanie klientov zapadnutých v hlbokom snehu je príjemné spestrenie dňa.

 Sobi sú neoddeliteľnou súčasťou života na severe Físnka. Na juhu nežijú, ale tu v Laponsku je ich okolo 200 000. To znamená, že je tu viac sobov ako ľudí. Sobi žijú aj na severe Nórska, Švédska a Ruska. Ak niekedy soba uvidíte, je veľká šanca že nebude mať parohy, prípadne len jeden. Je to preto, že ich každý rok prirodzene zhodia a postupne im narastú nové, každý rok vačšie a v starobe začnú pomaly zakrpatievať. Samci ich potrebujú len v období párenia, aby bojovali s ostatnými samcami o to kto získa svoju "životnú lásku". Vlastne... tí najvačší samci ich môžu získať aj 60 za jedno obdobie párenia, takže o životnej láske to asi nie je. Takéto množstvo sexu je inak životu nebezpečné a niektorí samci sa usexujú k smrti. Príjemná smrť, či? Po tomto období samci svoje parohy už nepotrebujú a preto im odpadnú. U samíc je to trochu inak, pretože tie svoje parohy potrebujú aby ochránili seba v tehotenstve a následne aby ochránili mláďa. Obom pohlaviam parohy dorastú do plnej veľkosti v lete a niekedy rastú tak rýchlo, že je rast možný vidieť voľným okom. Parohy ktoré nájdete si môžete nechať, ale soba uloviť nemôžete, nakoľko každý sob má svojho majiteľa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Ak Vás téma o Fínsku a mojej práci zaujíma, môžete ma sledovať na insgrame pod menom janvisvader a možno sa Vám niektoré z instastories zapáči, prípadne sa pobavíte. 

 Inak k tým pivám v saune...boli to malé pivá, veď netreba to preháňať. :)

Ján Višvader

Ján Višvader

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Narodený v Bratislave, vychovaný v Žiline, 5 rokov v Nórsku a teraz žijem vo Fínsku v Rovaniemi. Rád by som sa podelil o moje pohľady na svet a zážitky zo zahraničia. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu